Wednesday, February 17, 2010

ntahapehapela ntah



tis a story created by mE 4 my x rumatEs wen were stdyiNg at iium nilai campus

..miss u ol guys...

THE BURN


SOBONAR NYO:

Ceghite ini direke sewaktu dak2 e 3 9 nak pegi kelas di waktu pagi yang sebenarnyer lebih sinonim dengan waktu tidur yang di dambe oleh masyarakat tempatan mahupun ober c.Em oleh kerane kemalasan yang membare di dalam diri masing masing si bai berduri dan si sally jelly pon mereke ceghite ini dengan bersemangat lagi bijaksane. Terime kasih dan syukur kami kepade ALLAH kerane memberikan kami idea yang sangat kreatif ini .TanpaMu ya ALLAH siapelah kami ini . Lalu cerite ini dilakari sendiri olek A.K.U .Selamat mebace kepade semue para pembace. Sape pulak nak taje nh??em

PROLOG

Pade satu ari yang dingin menusuk ke lobang idong memasing, penghuni bilik e 3 9 dengan kemalasan yang membare masih lene dibuai mimpi nan klasik mereke. Hanye sekelumit yang baru tersedar dan baru nak terbangun .Itu adalah kerane kedengaran bunyi yang kuat bersahut sahutan dan menjerit jeritan, rope ropenyer kebakaran telah berlaku .Lalu yang sekelumit ini pon membangunkan diri memasing dan mengejutkan rakan rakan nye yang laen. Air liur basi bergelimpangan di merate rate tempat , berserte dengan selimut selimit yang bergulung gulungan . Tetapi sangat hampe kerane apebile semuenyer sdah trjage pintu bilik pule terkunci belake . Mushripah pon brkate ‘eh nape pin2 ni tak ley bkak weh?? Korunk cpatla, ni kebakaran tipu tipu ke btol2?’ ohh masih sempat bfikir ghopenyer . Buat pengetahuansedare sedari sidang pembace ini adalah kebakaran yang sebenar diulangi : KEBAKARAN YANG SOBONA EH. Em berbalik kepade cerite tadi em apabile mushripah brkate sedemikian barulah semue mate terbuke buke( baru nak sedar la maksudnyer) .Lalu semue pon memberi kerjesame menjerit jerit bagai nak gile tetapi hampe dan sie sie saje perbuatan mereke kerane tiade sesiape mendengarnye. Lalu kebakaran bermaharajelela maka terbakarlah kesemuenyer. Harapan efa syaima ah n sila sawak ancur belake. Lalu episode baru THE BURN pon bermule.

EPISOD 1: THE BURN 

Innalillahiwainnailahirojiuun kepade semue yang sudah tidak brnyawe. Tetapi sebenarnyer tiade sesiape pon menyangke bahawe masih ade manusie di atas sane. Penghuni e39 yang berjiwe kental dan bersemangat waja pon inalillah bersame same dengan semangat semangat persahabatannye. Tetapi dengan takdir ALLAH mereke berhidup semule tetapi semue perasan belake. Sebenarnye semue bangunan dibaiki semule salepas kebakaran mencabut nyawe(almaklumle uia takde sape nak taje ). Semue bilik dibukak seperti biase kecuali bilik e39 yang semue takut nak mencobe cube aper?cube masuk sbb dengar kate malam malam ade mende bergelak ketawe. Nak taw ape cerite teruskan laa membace.


EPISOD 2 :KEIDUPAN BERMULE 

Sebenarnyer gelak ketawe itu datang dari budak budak e 3 9 yang dikatekan telah mati dahulu. Dan semue orang laen menganggap mereke telah mati tetapi sebenarnyer mereke merasekan diri mereke sentiase hidop dan sentiase pergi kekelas masing masingsetiap hari, membuat presentensyen serte asaimen asaimen mereke .Dan tidak ketinggalan juge, mereke tetap amik midterm and final exam. Kenape pule keadaan begini boleh berlaku ye? Em sbnrnye begini mereke merasekan saje diri mereke kesana kesini dan kemari tetapi itu hanyelah perasaan mereke sahaje kerane masih beranggapan bahawe mereke hidop tetapi sudah setahun meninggalkan dunie ini. Pelik bukan?tetapi ini adalah perkare sebenar dan sememangnye ia telah berlaku dan akan sentiase berlaku. Kerane ape yea? Kerane roh mereke tidak tenteram mungkin atau anda sidang pembace mempunyai sebab sebab bernas anda tersendiri. Seperti yang telah dicoret moretkan sebelum ini, mereke sentiase pergi kesane kemari bukan?Bagaimanekah keadaan ini boleh terjadi? Adekah makhluk makhluk lain di nilai menampaki mereke? Teruskan membace dan anda akan memperolehi jawapannye.

EPISOD 3: KEGEMBIRAAN YANG TAK DISEDARI

Jawapannye begini mereke boleh menampaki orang lain dan sudah tentunye diri mereke sendiri tetapi orang lain tidak boleh menampaki mereke ini.(ala cam lam cerite eri potter laa antu slamber badak je sesuki ati berjalan kesana dan kesini).Dalam proses penyambungan…Daripade episod ini yang terhenti A.K.U akan menyambung kembali.Setiap pagi bangun pagi gosok gigi pergi mandi adalah kegiatan budak budak yang mempunyai kelas pagi amat berbeze dengan budak yang tidak mempunyai kelas di pagi hari, sameade kelas mereke dibatalkan atau mereke membatalkannye mengikut kesukaan ati sendiri mahupun sememangnye tiade kelas di pagi hari. Kebiasaanye budak budak begini sering menyambung melelapkan mate membuat taik mate higge ke dinihari dan sungguh tidak sedar diri. Tak perlulah hendak diterangkan secare terperinci kerane sesiape terase diri sebegini silelah menyedarkan diri termasuklah diri aku sendiri. Hendak disambung cerite yang sudah terpesong dari tadi beginilah kehidupan E39secare serbe ringkasnye telah diterangkan di sini. Tetapi diulangi lagi sekali memang tiade sesiape yang menampaki mereke ini melainkan di kalangan mereke sendiri dan sudah semestinye mereke menampaki orang lain dengan jelas dan selalunye berase sedih apebile meneguri kawan kawan mereke yang lain tetapi tidak pernah dibalasi.Oh kite berhenti di sini kite bersambung selepas ini.


EPISOD 4: KERISAUAN HATI 

Ye memang kawan kawan mereke tidak membalasi ape yang mereke meneguritetapi lebih senang melarikan diri (ade ke sesape yang senyum senyum kambing balas balik kalau ade orang tegur tetapi tidak mempunyai waiah?)sebenarnye wajah rahsie hati by ogy ahmad daud .Kembali kepade cerite tadi lalu budak budak ini, yang dimaksudkan di sini adalah budak budake 3 9taditerus buat tidak peduli mendiamkan diri. Lalu semuenyer berkumpul berbincang sesame sendiri di atas permaidani yang ditaje oleh anis. Lalu perbicangan yang kononnyer hangat pade mulenye tadi berubah menjadi sepi.Semue membatu mendyamkan diri tidak tahu ape yang terjadi.Tibe tibe terdengar bunyi tapak kaki, dan bunyi tangan mengetuk pintu tak henti henti . Rupe rupenyer makcik gard dan madam bad yang berani datang sendirihendak menjawab semue teka teki yang sentiase bermain main di setiap penjuru kepale budak budak yang lain dari mereke ini(slain e39 la mksdnyer e2 pon tak reti reti). Lalu si noa d kurus pon endak menguji memekak tak henti henti menyanyi nyanyi engat nak suruh mak cik gad pandang ke sini tetapi mak cik gard berlari lari sebab tak berani . Terus berlari tak toleh kanan kiri.Memang terbukti tiade sesiape nampak diri ….t den sambung ngantuk!!

No comments:

Post a Comment